Fraktinformation

MotsuToys skickar produkter över hela världen direkt från vårt lager i Nederländerna, vilket gör att du får din beställning snabbt och utan oväntade importavgifter. Kolla priserna och beräknade leveranstider nedan:

LandLeveransmetodBeställ föreLeveranstidPrisGratis frakt från
BelgienDanmarkFrankrikeTysklandLuxemburgNederländernaStorbritannienGLS21:00 CET1-4 vardagar€6,95€80,00
DPD Parcelshop15:30 CET1-4 vardagar€7,50€80,00*
TysklandDHL21:00 CET2-4 vardagar€4,95€80,00
ItalienGLS21:00 CET2-7 vardagar€7,95€80,00
ÖsterrikeFinlandPortugalSpanienSverigeGLS21:00 CET2-4 vardagar€9,95€90,00
DPD Parcelshop15:30 CET2-4 vardagar€10,50€90,00*
GreklandIrlandGLS21:00 CET 5-10 vardagar2-5 vardagar€9,95€90,00
TjeckienPolenSlovenienGLS21:00 CET2-5 vardagar€12,00€100,00
DPD Parcelshop15:30 CET2-5 vardagar€12,55€100,00*
KroatienUngernSlovakienGLS21:00 CET2-5 vardagar€12,00€100,00
EstlandLettlandLitauenGLS21:00 CET2-7 vardagar€15,00€120,00
DPD Parcelshop15:30 CET2-7 vardagar€15,55€120,00*
BulgarienCypernMaltaRumänienGLS21:00 CET2-7 vardagar€15,00€120,00
SchweizGLS21:00 CET5-10 vardagar**€26,95€120,00*
DPD Parcelshop15:30 CET2-5 vardagar**€17,50€120,00
NorgeGLS21:00 CET2-7 vardagar**€15,00€120,00*
USAUPS12:00 CET1-2 vardagar**€25,00€120,00
B-Post International15:30 CET2-7 vardagar**€20,00€120,00**
AustralienUPS12:00 CET3-5 vardagar**€30,00€150,00*

* Gratis frakt gäller för det billigaste alternativet

** Leveranstiden kan variera beroende på tullhanteringstiden

Vanliga frågor och svar för frakt

Skickas min beställning på ett diskret sätt?

Självklart! Din sekretess och integritet är viktigt för oss. Klicka här för att läsa mer om vår diskreta frakt.

Kan jag spåra min order?

Ja, vi skickar automatiskt en spårningskod när din beställning är redo att skickas. Du får det här e-postmeddelandet, oavsett om du har ett konto hos oss eller inte.

Varför har jag inte fått min spårningskod?

Det kan ta en stund innan din spårningskod skickas, eller så har du av misstag angett fel e-postadress. Var noga med att även kolla din skräppostmapp.

Om det har gått mer än 2 dagar kan du skicka ett email med ditt ordernummer så tar vi en titt på det!

Min spårningskod fungerar inte, vad ska jag göra?

Vi skickar ut en spårningskod när din beställning är redo att hämtas av ett fraktföretag, men det kommer kanske inte att fungera tills det att fraktbolaget scannar etiketten. Återigen, om det har gått längre än två dagar kan du skicka ett email med ditt beställningsnummer så tar vi en titt på ärendet!

Min beställning tar väldigt lång tid att komma, vad ska jag göra?

Om du misstänker att något har gått fel med leveransen bör du kontakta oss så snart som möjligt så tar vi hand om ärendet!

Vilka fraktalternativ erbjuder ni?

Detta beror på var du beställer från! Vi kan alltid skicka till din personliga adress, men vissa leveransmetoder, som DPD och DHL Packstation, är inte tillgängliga i alla länder. Du ser vilka alternativ som är tillgängliga för dig i kassan eller i tabellen på den här sidan.

När kommer min förbeställning att skickas?

Din beställning skickas alltid i ett stycke. Det betyder att om ett av föremålen är en förbeställning skickas ingenting förrän varan finns i lager. Det angivna datumet är alltid en uppskattning; faktorer som tull kan påverka detta.

Om du inte vill vänta på artiklar kan du placera två separata beställningar: en med de saker som finns i lager just nu och en med dina förbeställningar.

Kommer jag att få problem i tullen?

Befinner du dig i EU? Då kommer din beställning inte att genomgå några tullkontroller eftersom vi skickar från vårt lager i Nederländerna. EU har en inre marknad med fri rörlighet för varor.

Befinner du dig i Schweiz, Norge, Island, Turkiet eller USA? Då kan tullen kontrollera din beställning. Om tullen kommer att kontrollera din beställning beror på vad du beställde och naturligtvis på dina lokala lagar. Vi har dock under alla dessa år aldrig stött på några problem.

Vilka länder skickar ni till och hur mycket kostar det?

Vänligen kolla tabellen ovan.